Monday, September 26, 2011

Må bra

Tidningen Må bra, som jag tycker är en riktigt trevlig tidning, kommer i ett nummer under hösten att bli ännu trevligare, för då är nämligen JAG med i den!! Det ni!!
Jag har idag blivit intervjuad och fotograferad för ett litet inslag på temat "den här träningen passar mig", och då kan man ju ana att jag var... barfota.
Det hela var en jättekul upplevelse, trots att den inte började så där jättebra. Rusade från ett möte för att byta om till träningskläderna som jag så omsorgsfullt packade redan igår kväll. Inser att jag glömt...brallorna!! Jaha...vad gör jag nu?! Springer i jeans?? 
Nä kutade istället som en dåre upp till Intersport och slet åt mig ett par tights, bytte om i provhytten, lät killen i kassan "blippa" byxorna med mig i dem - typ - och kutade sen tillbaka till P & D från tidningen som väntade på mig i bilen. Alla sätt är bra utom de dåliga!
Sen rattade vi till Stadsskogen och hittade ett bra fotoställe och så fick jag springa fram och tillbaka, fram och tillbaka medan bilder togs ur alla möjliga vinklar. 
Jag som vanligtvis inte är särskilt förtjust i att vara framför kameran hade jättekul! Först tänkte jag på mina orakade ben (det är ju höst nu...) och att hålla in magen, men så tänkte jag att va fasen - det är ju så här merparten av vi kvinnor ser ut; orakade och lite lagom lösa i kanten. 
Lovar att meddela när jag vet i vilket nummer jag är med!

Må bra is a magazine that I find quite nice, and at some point during the autmn it will get even nicer because I will be in it!! Not bad, eh?
I've today been interviewd and photo'ed for a little piece on the theme "this exercise suits me", and of course I was barefoot. 
It was such a great experience, even though it had a somewhat rocky start. As I rushed from a meeting to get changed, I realised that the bag I so carefully packed last night had everything I needed except for - my running tights!!
What now?? Run in my jeans?
Nah, instead I ran to the nearest sports shop, grabbed a pair of tights, got changed in the fitting room and let the guy at the till "blip" the trousers with me still in them - sort of - and then legged it back to the car where P & D were waiting for me. 
We then headed out to Stadsskogen and found ourselves a good place for taking photos. I then ran back and forth, back and forth while the photographer took pictures from every possible angle. And for someone who don't particularly like being in front of the camera, I had tons of fun!
At first I thoght about my unshaved legs and holding in my tummy, and then thought "What the heck!" This is what the majority of women out there look like, unshaved and a bit floppy around the edges!
I'll let you know when I know which issue I'll be in!

1 comment:

Sharon Elhanati said...

Can't wait! Love yaaaa barfota du......